Funkcjonariusze z Kaszubskiego Dywizjonu Straży Granicznej 9 marca zawrócili do portu dwie łodzie rybackie. Podczas kontroli stwierdzono brak wymagań formalnych dotyczących jednostek i samych załogantów.
Do Najwyższej Izby Kontroli wpłynął wniosek o kontrolę drogi wodnej z Morza Bałtyckiego na Zalew Wiślany. Chodzi o zbadanie, czy doszło do niegospodarności przy jej budowie. Wnioskującym jest senator Koalicji Obywatelskiej z Elbląga, Jerzy Wcisła. Parlamentarzysta podkreślał podczas konferencji w porcie, że rząd zakończył inwestycję na niespełna kilometr przed portem w Elblągu., podczas gdy w założeniu miała ona połączyć port z otwartym morzem.
Zakończona we wrześniu 2022 roku część budowy dwudziestotrzykilometrowej drogi wodnej, łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską, to jak wiadomo jeszcze nie koniec całej inwestycji. Kanał Żeglugowy wraz z towarzyszącą mu infrastrukturą oraz wyspą na Zalewie Wiślanym był pierwszym etapem, jaki został zrealizowany przez Urząd Morski w Gdyni w ramach programu wieloletniego. Cały czas trwają prace, związane z kolejnymi etapami.
Oficjalne otwarcie kanału żeglugowego na Mierzei Wiślanej odbyło się 17 września. Filmowe podsumowanie pierwszego etapu inwestycji prezentuje prace przygotowawcze, projektowe oraz wykonawcze.
Kanał na Mierzei Wiślanej to ważna inwestycja ze względu na bezpieczeństwo Polski; otworzy nowe możliwości rozwojowe dla całego regionu; ta inwestycja ma pełne uznanie prezydenta Andrzeja Dudy - podkreślił szef gabinetu prezydenta Paweł Szrot.
Poprzez rozpoczęcie żeglugi i swobodne uwolnienie drogi wodnej na Zalew Wiślany chcemy skończyć całkowicie z podległością rosyjską - powiedział w piątek wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk. Jak stwierdził, był to ostatni akwen, który nie był w jurysdykcji polskiej de facto.
Coraz bardziej zaawansowane są prace na drugim etapie budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Umowa między inwestorem – Urzędem Morskim w Gdyni, a wykonawcą – firmą Budimex SA została podpisana w kwietniu ubiegłego roku. Wartość kontraktu wynosi ponad 574 mln zł, a czas przewidziany na jego realizację to 24 miesiące.
Trwają ostatnie roboty na budowie Kanału Żeglugowego na Mierzei Wiślanej. Prawie wszystko gotowe jest już w części lądowej tej inwestycji, gdzie obecnie odbywają się głównie testy i odbiory techniczne. Coraz mniej do zrobienia pozostało również w rejonie obu falochronów w porcie osłonowym na Zatoce Gdańskiej oraz przy sztucznej wyspie na Zalewie Wiślanym.
6 maja 2022 r. podpisano umowę na III etap budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Odcinek toru objęty umową to 8,2 km dna Zalewu Wiślanego. Wartość zadania to blisko 129,5 mln zł.
W kwietniu minie rok od podpisania kontraktu na realizację drugiego etapu budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. Ten etap inwestycji polega na obudowie brzegów rzeki Elbląg, przebudowie kolizji teletechnicznych oraz energetycznych, a także wykonaniu odcinka drogi powiatowej i mostu obrotowego nad rzeką Elbląg. Nowy most zastąpi obecną, trudną nawigacyjnie przeprawę w miejscowości Nowakowo.
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie